Brandom

CuRe heeft een nieuwe technologie ontwikkeld waarbij ze 100% van het gebruikte polyester recyclen. Dat is uniek, want tot nu toe kan maar een klein deel van polyester gerecycled worden, omdat het vervuild of gekleurd is. Ze ontdekten een slimme en schaalbare oplossing om al het polyester te kunnen recyc­len. Daarmee zijn ze uniek in de wereld en dragen ze bij aan vermindering van de enorme afvalberg die polyester veroorzaakt. CuRe Technology is een samen­werking van de partnerbedrijven Cumapol, Morssinkhof plastics, DSM-Niaga, DuFor en NHL Stenden Hogeschool.


Cumapol, moederbedrijf van CuRe schakelde Brandom in om een corporate identity (logo, correspedentieset en een huisstijlhandboek) te maken. We hebben het logo gebaseerd op het oneindigheidssymbool: je weet wel, zo’n op de kant liggende ‘8’. Dat staat voor de oneindige stromen van polyester omdat ze van gebruikt (afval)polyester steeds weer nieuw polyester maken, oneindig vaak. De verschillende stromen van polyester die samenkomen en die CuRe verwerkt tot één nieuwe vorm van polyester zie je terug in het logo. De gebruikte kleuren komen uit de logo’s van de partnerbedrijven.


In het logo zit ook de creativiteit van CuRe verwerkt in de positionering van de de letters u en e. Omdat deze technologie zó nieuw is, hebben we als payoff gekozen om letterlijk te vertellen wat ze doen: polyester rejuvenation (polyester verjonging). Het logo hebben we op allerlei manieren laten terugkomen en doorgevoerd. In het huisstijlhandboek staan alle logo’s (voor ieder partnerbedrijf hebben we een ‘partner logo’ in combinatie met CuRe gemaakt). Ook staan er de exacte kleuren, lettertypes en dergelijke in die de communicatieafdeling kan gebruiken voor alle communicatiemiddelen.


Voor de mailings die CuRe vanuit Mailchimp verstuurt hebben we een template ontwikkelt. Dit zorgt ervoor dat de communicatieafdeling steeds een herkenbare campagne kan maken. Herkenbaar, binnen de richtlijnen van CuRe en toch niet standaard, omdat er veel mogelijk is binnen de huisstijl. En uiteraard is de website conform huisstijl. De fotografie is uitgevoerd door Theo Berends.

Wat is het resultaat?

+ Een tevreden klant
+ Een onderscheidense huisstijl
+ Koppeling naar partnerbedrijven
+ Frisse mailingen

En jij?


Wil je dit ook? Neem vandaag nog contact op met Brandom!

Ander werk zien?


Bekijk andere cases