Brandom

PycnoPlast


Wil je dit ook? Neem vandaag nog contact op met Brandom!

Toen een distributeur van plastics bij ons aanklopte hadden we onze twijfels: 'Willen we wel werken voor een bedrijf dat gebruik van plastics stimuleert?' We werken al voor de plastic recyclingsbedrijven (save plastics en CuRe) en hebben met eigen ogen kunnen zien waar onzorgvuldig omgaan met plastic afval toe leidt (nadelige consequenties voor het milieu). Toch hebben we de opdracht aangenomen, toen bleek dat het hier ging om duurzame plastics: gemaakt uit biologische materialen en/of biode­gradeerbaar en dat binnen 6 maanden naar water, CO2 en biomassa.


Het uitgangspunt van het logo is een blad geworden. Dit staat symbool voor milieuvriendelijk, duurzaam, materialen van biologische oorsprong en plantengroei uit biomassa, dat ontstaat na compostering van de biopolymeren. In het blad zijn puntjes verwerkt, die refereren aan de korrels granulaat (hiermee zijn ook de iconen opgebouwd), dat PycnoPlast levert. De groene kleur van het logo benadrukt het streven van PycnoPlast naar een beter milieu door het verminderen van plastic afval en het omzetten van milieu-onvriendelijke plastic producten naar een groene alternatieven.


Ook in het ontwerp van de visitekaartjes is een link gelegd naar duurzaamheid en milieu, door de organische vorm van het kaartje met een afgeronde hoek, die in lijn loopt met de vorm van het blad in de logo. En uiteraard; duurzaam gedrukt!


Voor de website is gekozen voor een frisse, witte achtergrond. Dit symboliseert de open, transparante en prettige manier waarop Pycnoplast met haar klanten samenwerkt. Voor de website zijn verder mooi gestylde en overzichtelijke whitepapers gemaakt, die door bezoekers van de website kunnen worden aangevraagd. We hebben er voor gezorgd, dat de klant een vriendelijke email krijgt met daarin de gevraagde whitepapers als PDF. PycnoPlast krijgt een kopie van deze email, voor verdere follow-up van deze leads.


Omdat de biopolymeren, die PycnoPlast verkoopt, nog relatief onbekend zijn voor de kunststofverwerkende industrie, hebben we een informatieve LinkedIn campagne opgezet, met daarin diverse weetjes over deze biopolymeren.


Wat is het resultaat?

+ Een tevreden klant
+ Duidelijke profilering
+ Een onderscheidense huisstijl
+ Duidelijke en sales driven website
+ Vergroting naamsbekendheid
+ Meer omzet
+ Relevant aanwezig op socials
+ Een beter milieu voor ons allemaal ;-)

Brandom heeft ons uitstekend geholpen met het ontwerpen van een nieuwe huisstijl en website. Brandom is kundig, professioneel, betrokken en klantvriendelijk. Ze filmen, fotograferen, ontwerpen, bouwen en voeren alles op het gebied van reclame en branding zelf uit. De resultaten spreken voor zich en Brandom is dan ook vaste reclame partner.
Harry Verbakel
Managing partner en co-founder van PycnoPlast

En jij?


Wil je dit ook? Neem vandaag nog contact op met Brandom!

Ander werk zien?


Bekijk andere cases