Brandom

save plastics


Wil je dit ook?Neem vandaag nog contact op met Brandom!

Plastic afval is geen afval. Het is juist een waardevolle grondstof. Dat is de basis van waaruit save plastics werkt. Het plastic afval als grondstof voor een brug, of een banken en picknicksets. Zelfs de bekleding van een huis is 100% gemaakt van afvalplastic (de save home). Save plastics wil hiermee een bijdrage leveren aan een betere wereld.


Voor save plastics heeft Brandom een naamsverandering doorgevoerd Het bedrijf heette eerst Gampet Products. De naamverandering was nodig omdat de oude naam de nadruk leek te leggen op enkel PET plastic. Dat was niet zo, want de naam sloeg op de achternaam van de directie: Peters) De associatie met alleen PET plastic is niet bepaald wenselijk als je meerdere soorten, en juist de lastige soorten plastic wilt hergebruiken. Vandaar een nieuwe naam.


Eerst hebben we samen de strategie bepaald. Want wat save plastics bijzonder maakt moet je wel op een goede manier neerzetten, zodat het hun potentiële klanten aan­spreekt. Daar draagt de strategie aan bij. Daarna hebben we de pay-off (geef plastic afval een nieuw leven) huisstijl, de website (bekijk), beursstand, periodieken, vlogs en meer ontwikkeld.

Bij deze nieuwe naam hoorde een nieuwe identiteit van het bedrijf. In plaats van ‘droog’ producten verkopen hebben we plastic laten leven! Dat zie je overal terugkomen. Op de website laten we in een sfeerplaat zien hoe je plezier kan hebben van plastic afval. Welke producten je er allemaal van kan maken. Zelfs een huis!


Benieuwd hoe we bij het logo zijn gekomen? Het uitgangspunt van het logo is een kwart rondje. Dat kwart staat voor het deel van het plastic dat nu nog verbrand wordt omdat het ‘vervuild’ of lastig te hergebruiken is (bijvoorbeeld om de combinatie met folie’s). Save plastics hergebruikt dus ook dat deel van het plasticafval voor nieuwe producten. En dat is precies wat save plastics uniek maakt.

Om uit te leggen hoe save plastics duurzamer is hebben wij een 'praatplaat' ontwikkeld waarmee je het verhaal een stuk toegankelijker maakt voor de doelgroep.


Om er meer bewustwording aan te geven dat het plastic niet verbrand hoeft te worden is het ‘fun bedrijf’ Coöperatie Plastic Fantastic opgericht. Met Plastic Fantastic (leden zijn o.a. save plastics, airhunters, de Rouwmaat Groep) laten ze door een mini mobiele fabriek zien hoe je plastic kan redden van de verbrandingsoven. Meer hierover vind je in de Plastic Fantastic case.

Brandom heeft ons geholpen bij onze naamswijziging en verhuizing naar Arnhem. Kundig, professioneel en betrokken heeft Brandom ons strak gepositioneerd. Ze filmen, ontwerpen, bouwen en voeren alles op het gebied van reclame en branding zelf uit. De resultaten zijn prachtig en Brandom is dan ook onze vaste reclame partner.
Bram Peters DGA bij save plastics en founder van Plastic Fantastic

En jij?


Wil je dit ook? Neem vandaag nog contact op met Brandom!

Ander werk zien?


Bekijk meer cases